Wednesday, March 19, 2014

Novel terbitan fajar pakeer APRIL 2014






Tajuk: Jadi Isteri Dia
Penulis: Arianna

Hmm, Khalisha rupanya nama dia. Sesuai dengan orangnya yang berwajah lembut. Ada sedikit penambahan pada hujung lembut itu. Satu perkataan tertinggal iaitu manis. Eh, ada lagi satu, comel. Okey, pakej yang lengkap. Berwajah lembut, manis dan comel. Kalau bawa jumpa umi, sah umi tidak kata apa lagi. Pasti soalannya, bila nak pinang?

Jatuh cinta itu sangat indah rupanya. Hanya perlukan sesaat saja untuk jatuh cinta. Untuk jadi isteri Edham juga tiada sebarang syarat yang dikenakan. Semuanya sudah ada pada diri Khalisha. Namun, gadis yang memiliki semua syarat itu amat payah didekati. Khabarnya hati yang bernama Khalisha itu pernah dilukai dan luka itu masih berdarah.

“Wei, pakwe depan kita ni handsome gilalah. Macam Arjun Rampal.”

Itu kata seorang teman, tapi kenapa hati Khalisha tidak terbuka untuk bercinta lagi? Oh, dia terlupa. Sebab Amer. Sebab dendam kepada Amer. Sebab Amer pernah buat onar, jadi Khalisha fikir lelaki nama Edham itu pun sama saja perangai.

Bermakna Edham harus berusaha dengan lebih lagi untuk menawan hati Khalisha. Jadi, Edham tidak teragak-agak untuk buat perkara yang tidak-tidak demi memiliki hati Khalisha. Namun, berjayakah Khalisha jadi isteri Edham?


Tajuk: Suami Sebelah Rumah
Penulis: Ana Sofiya

Disebabkan pengantin lelakinya lari pada hari pernikahan mereka, Eryna buat kerja gila. Amar, doktor nerd anak jiran sebelah rumah, dilamarnya.

“Amar, sudi tak awak ambil saya jadi isteri awak? Kita kahwin. Boleh?”

Tentulah Amar sudi! Yang ajak dia menikah itu ialah Eryna, gadis idamannya. Gadis yang dicintainya sejak sekian lama! Gila nak tolak? Namun...

“Awak, saya harap kita rahsiakan dulu tentang kita dah nikah ni daripada pengetahuan orang lain di Kuala Lumpur sana.” ~ Eryna.
“Kenapa? Kenapa orang tak boleh tahu yang kita ni suami isteri? Kenapa perlu dirahsiakan tentang kita daripada kawan-kawan awak? Awak malu nikah dengan saya?” ~ Amar.

Amar nekad. Hati Eryna perlu dicuri sebelum Azlan kembali menagih kasih. Kerana itu, dia memilih untuk menjadi jiran sebelah rumah isterinya. Konon, senang dia hendak mengurat dan mengushar Eryna. Malangnya, bukan Eryna yang jatuh hati tetapi Anis, teman serumah isterinya itu.

Suami sebelah rumah Eryna memanglah pandai mengambil hati. Sentiasa berusaha untuk memikatnya. Jadi, sebelum Amar disambar Anis, kawan serumah yang dah terpikat tahap serius tak peduli apa... Eryna perlu buat keputusan!

Kedatangan ibu bapa masing-masing menimbulkan huru hara. Banyak soalan yang perlu dijawab andai mereka tahu Eryna dan Amar tinggal berasingan. Tapi, kalau tiba-tiba Eryna masuk ke dalam rumah Amar, tentulah Anis akan kecoh satu dunia! Dalam kemelut, Azlan menambah resah hati Eryna dengan meminta sedikit ruang untuk hatinya bertapak semula. Begitu juga dengan kehadiran Doktor Wani yang tak jemu mencanang di hospital yang Doktor Amar itu dia yang punya.

“Belum jatuh cinta dengan saya lagi?” ~ Amar

Soalan itu untuk siapa sebenarnya? Eryna, Anis atau Doktor Wani yang obses pada suami sebelah rumah dia? Ah, Eryna keliru sudah!

Oder akan mula dibuka minggu hadapan.


Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...