Monday, November 9, 2015

Novel terbitan penulisan2u sepetember 2015




Tajuk: Sayangku Mia
Penulis: Una Unee
Terbitan: Penulisan2u

Sinopsis:
Hidup Tengku Zharif Iskandar a.k.a buaya darat Malaya dikelilingi dengan ramai perempuan. Istilah cinta sudah lama terpadam dari kamus hidupnya. Yang tinggal hanyalah dendam semata-mata.
“Aku belum jumpa perempuan yang mampu buat jantung aku berdegup kencang, hati aku ni pula berdebar-debar setiap kali berhadapan dengan dia, mampu buat aku tak lupakan dia walau sesaat dan dia akan menyebabkan aku makan tak kenyang, mandi tak basah dan tidur tak lena.” – Tengku Zharif Iskandar
Namun, kehadiran seorang gadis telah mengubah segala-galanya. Cinta yang telah lama terpadam kini  kembali dalam hatinya. Dari buaya bertukar menjadi burung peliharaan.
“Awak yang buat saya gila, Mia. Saya tergila-gilakan awak. Orang cakap kalau nak anak, kena tackle mama dan papa dia dulu. Sekarang ni saya tengah tackle hati papa dan mama mentua saya la.” – Tengku Zharif Iskandar
“Helo, Encik Iskandar. Saya tak kesahlah siapa awak. Buaya darat ke, buaya tembaga ke ataupun buaya emas. Saya sikit pun tak hairan lelaki macam awak ni. Sekali saya petik seribu yang datang. Yang pasti, mereka bukan buaya macam awak. Lagi satu, jangan berani nak sentuh saya lagi,” – Damia Qalisya
Kehadiran Tengku Iskandar telah menyebabkan hidup Damia Qalisya menjadi porak-peranda. Dia bencikan lelaki buaya itu. Namun, kerana kasih kepada papanya, dia rela menerima lelaki itu dalam hidupnya. Hampir lapan bulan mereka hidup bersama barulah terbit rasa cinta buat suaminya. Cinta itu datang tanpa diduga tapi belum sempat dia mengecap bahagia, pelbagai dugaan datang menimpa.
“Jangan sentuh aku. Aku jijik, faham tak? Aku tak rela tangan perempuan yang kotor macam kau sentuh aku.” – Tengku Zharif Iskandar
Damia Qalisya dihukum tanpa sebab. Dia langsung tidak diberi peluang untuk menjelaskan perkara sebenar. Mampukah Damia Qalisya mempertahankan cintanya? Adakah benar Tengku Iskandar telah tercipta untuknya?


Tajuk: Sehangat Matahari
Penulis: Tinta Ana
Terbitan: Penulisan2u

Sinopsis:
Cinta dan cita- cita, mampukah digapai kedua-duanya? Percintaan Wirda dengan Razif Firman semakin hari semakin hambar apabila lelaki itu semakin berjaya dalam kerjayanya. Nak berjumpa pun kena buat janji temu.
“Kerja saya bukan macam kerja awak.”
“Setakat makan- makan tu, bila- bila pun boleh.”
“Sudahlah saya sibuk ni.” – RAZIF FIRMAN
Dalam masa yang sama, dalam pertemuan yang tidak dijangka mempertemukan Wirda dengan Adam Haikal.
“Jangan sesekali cakap awak menyusahkan saya sebab saya tak pernah rasa macam tu. Saya seronok dan ikhlas kalau dapat tolong awak walaupun untuk hal yang awak rasa tak penting.” -ADAM
“Tapi kenapa awak nak buat semua tu?” - WIRDA
“Sebab saya suka…pipi awak yang bulat!” - ADAM
Kemelut melanda satu per satu selepas Wirda menubuhkan Matahari. Adam setia di sisi, manakala Razif sibuk membina kerjayanya. Saat terlihat seorang wanita bersama Razif, Wirda masih tabah hingga akhirnya…
Kalau macam ni perangai awak, baik kita putus saja!”  - RAZIF FIRMAN
Kecewa cinta pertamanya dengan mudah pilih untuk berpisah, Wirda akur.
“Kami dah putus.  Esok saya nak pergi cari boyfriend baru.” - Wirda
“Mana boleh!” – Adam
“Kenapa?” – Wirda
“Saya nak jadi kekasih awak.” – Adam
Mampukah Adam menggantikan Razif dalam hati Wirda? Dan apabila muncul Razif menuntut kembali cinta Wirda, adakah masih ada harapan buat Adam?
Wirda perlu memilih antara Razif yang dikasihi sekian lama atau Adam yang mengasihinya tanpa mengharap balasan. Siapakah pilihan hati si pemilik Matahari ini?
peluang kedua buat dirinya untuk menebus segala kesalahannya terhadap Arina.
Arina, don’t forget that you are still my wife. Nurul Arina masih isteri kepada Haris Iskandar. Remember that, my dear. – Haris Iskandar
Arina makin keliru dengan dirinya. Antara status diri atau perasaan yang menjadi keutamaan. Dapatkah Haris Iskandar menawan hati Nurul Arina sepenuhnya atau terpaksa melepaskan Arina untuk menjadi milik orang lain… Siapakah yang akan Arina pilih? Haris, lelaki yang pernah merosakkan hidupnya dulu atau Carliff, lelaki yang semakin hari semakin rapat dengannya.


Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...