Friday, August 15, 2014

Parent teacher meeting




alhamdulilah, selesai juga parent meeting meeting ni. walaupun meeting ni selesai 10.30 pagi tapi aku selesai 11.40 pagi. inda banyak cikgu yg dpt saya jumpa hari ni. dapat jumpa cikgu bio, bm, maths dan phy je. 

comment dari cg bio

-jangan buat revision last minute
-buat revison 2 minggu sebelum exam
-kalau inda tahu atau faham, tanya cikgu or adik ku
-jgn tah byk main internet or lihat tv (do it masa cuti skolah je) 

comment dari cg bm:

-bukan alasan sakit perut, drop markah... guna otakkan kalau memikir
- discuss and buat revision apa yang inda faham sama adik ku
-bagi chance utk kakak ku rehat dulu sebelum minta tanya apa2 (bukan bermaksud kakak suka marah2) 
-banyakkan membaca, jgn sampai karangan melerat2
-actually karangan adikku lebih bagus dari aku (aku tahu sebabnya, karangan ku melerat2  dan inda to the point)
-pentingkan revision dulu daripada novel 

comment dari cg maths
(mama ku bercerita dgn cg ni macam...kawan lama 10 tahun tak jumpa jer)

-cuba dulu sebelum tanya kakak
-jgn buat revision last minute
-kurangkan melihat cerita dan bykkan membuat revision
-berdoa2 jua... tapi perlu ada usaha
-kalau nada h/w, cuba berlatih membuat semula soalannya
-adikku perlu ajar aku kalau aku inda faham
-jgn sampai bergaduh inda mahu berkawan


comment dari cg phy:

-berusaha lebih gigih
- cuba dulu sebelum tanya kawan or adik ku
-jangan membuat 'tabiat' suka menyalin jawapan
-tanya cg kalau inda faham... cg takkan marah kalau menanya
-aku inda dpt lari ambil lorong yang lain walaupun aku inda suka subjek apa saja


pendapat sediri: setiap kali jumpa cg2 tu.. alasan ku kalau mahu menanya macam mana kan buat.. kakak ku suka marah2...macam boleh makan orang je.. mengaum 24 jam je. tapi cg bm  ckp kami ni selfish. sebab apa? sebabnya kami ni suka mengasak dia utk menjawap soalan tu. macam.. kakakku baru balik UBD.. belum lagi berehat, tarik nafas, duduk sekali pun, mandi, makan.. kami 3 adik beradik suruh dia jawap h/w kami... kami perlu bagi peluang utk dia untuk berehat.

 my mom ckp maths h/w or classwork kami suruh kakak ku buat. tapi mana ada pun. certain question only. bukan semua pun. cikgu maths pun ada hairan jua... kenapa bila h/w or classwork.. aku dpt jawap dan score.. bila masa exam, hmm... DROP je markah.. aku sendiri pun hairan. walaupun aku buat revision awal sekalipun atau last minute tapi markah masih so-so or drop je. 



Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters