Monday, October 14, 2013

End of year exam akan bermula..


NERVOUS. itulah sepatah perkataan yang dapat diungkap sekarang. exam akan bermula 21 October . kalau dikirakan, tinggal seminggu lagi. yang peliknya, revision belum dimulakan, saya boleh denagn senang harinya membaca novel. manakan tidak, tangan dan mata ni asyik gatal mahu pengang dan baca sehingga my sis setiap hari membebel aje. 'buat revision bah', 'pergi buka buku; tapi aku buat tak endah aje. tapi jangan salah sangka. perkara ni berlaku bila sekolah memberi cuti 6 hari. :) 

so mulai hari ini, NO FACEBOOK, BLOG, MANGA, NOVEL. anggaplah puasa. AZAM untuk end of year exam. masa dapat result march test dan mid year exam, saya tak puas hati dengan markah saya. comment yang dapat saya berikan ialah tak cukup revision, careless, tak dapat ingat apa yang dihafal dan terlalu coffident. ketiga-tiga kesalahan ini akan saya tak ulangi. WAJIB! 

exam bermula dari 21 Oct sehingga 3 Nov. jadi selama tarikh exam ini berlangsung 3 minggu saya tak akan harap dengan effort saya 'korbankan' masa untuk menghafal, menghadap buku akan membuah hasil yang baik dari exam yang sebelum-sebeum ni. amin! 

wish me good luck. :) sesiapa yang boleh bagi petua atau tip untuk hadapi peperiksaan , boleh share ya. sharing is caringkan? atau memberi sokongan ke? tq kepada yang sudi mendengar dan membaca coletah saya yang panjang lebar untuk post kali ni. 


Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters