Friday, March 14, 2014

Novel terbitan october bulan mac 2014





SUAMI TANPA CINTA
Karya: Syamnuriezmill
ISBN: 978-967-0707-10-5
Terbitan: October

"Cinta yang sempurna, bila kita dicintai dan mencintai. Cinta yang sejati, bila kita gembira melihat insan yang kita cintai bahagia walaupun bukan bersama kita. Cinta yang poyo... bila dia cintakan aku, dan aku tahu aku juga cintakan dia, tapi aku tak boleh cakap aku cinta."
Ain Syifa, seorang yang berhati kering. Dia memang langsung tidak punya perasaan tetapi, dia minta dikahwinkan kepada Zaidan Iman tanpa rasa cinta. Dengan cara ini saja, kesempitan antara dua keluarga boleh diselamatkan.

Kata Ain Syifa, "Cinta itu hanyalah emosi dan dia tiada emosi!"
Kata papa, "A successful marriage will make a successful business. So, in order to get both, make sure your marriage is successful."
Kata mama, "Ingat, Aid tu bakal suami Ain, syurga Ain. Jangan buat kahwin macam business."
Kata Ustaz Abdul Rahim, "Dilarang untuk main-main atau bergurau tentang tiga perkara iaitu cerai, nikah dan rujuk. Talak atau penceraian itu ialah sesuatu yang halal tapi yang paling dibenci Allah SWT."
Kata Zaidan Iman, "Belajar cemburu sama tau... cemburu tu tanda pengukur cinta kepada suami atau isteri. Macam ustaz cakap tadi tu, tak ada orang nak bagi syurga dia kepada orang lain."

Apakah perlu ada cabaran untuk mencintai Zaidan Iman? Atau perlu hadir cin
"Tidak sempurna KITA kalau tidak bersama, tapi kalau KITA bersama, ia lebih daripada sempurna."ta kedua, untuk membuktikan cinta pertama? Tidak sempurna cinta, tanpa dia...


NIKAHI AKU KERANA DIA
Karya: Teja Elliza
ISBN: 978-967-0707-09-9
Terbitan: October

“Siapa yang buntingkan kau? Cakap!”

Semuanya bermula atas dasar salah meneka. Dek tindakan orang lain terhadap Maryam Darleena, akhirnya dia yang menerima akibatnya. Sakit, kecewa dan sengsara dibawanya bersama meninggalkan semua yang pernah disayanginya. Semenjak peristiwa itu, dia selalu mengingatkan orang lain, bahawasanya apa yang kita lihat tak semestinya menunjukkan perkara sebenar.

Maryam Darleena cuba melalui masa depannya tanpa memikirkan tentang kekurangannya itu. Tapi setiap kali dia jatuh cinta, itulah perkara pertama yang ditakutinya. Sehinggalah… jodoh itu menariknya kuat dan takkan mampu dielak. Mampukah Maryam Darleena terus sendiri tanpa cinta?

“Mar tak sempurna untuk abang. Jangan memberi harapan kepada diri sendiri mahupun Mar. Abang cuma bersimpati. Bila simpati hilang, abang akan membenci Mar.”

Tuah Ithar sangat menyayangi gadis itu. Namun akibat tak sabar menanti lebih lama, gadis itu meninggalkannya tanpa kata. Sedang merawat kekecewaan, dia dipertemukan dengan seorang gadis lain yang sangat tabah. Dan dia yakin itulah gadis yang tepat untuk dilindunginya sekaligus melengkapi dirinya.

Namun… Jika lafaz cinta diterima, mengapa seolah-olah menidakkan perasaan? Dan jika gadis yang menjadi pilihan hati Tuah Ithar itu menerimanya dengan rela, adakah Tuah Ithar mampu menerima hakikat yang segala impiannya tidak akan menjadi kenyataan?

“Abang lelaki yang tidak sempurna. Abang cuba menjadi sempurna tetapi jangan biarkan abang lemas setelah abang karam. Tariklah tangan abang supaya abang dapat bernafas semula.”


HIMPUNAN PUISI MODEN YANG EKSKLUSIF, HANYA BERADA DI PASARAN TERHAD (via www.october.my sahaja) .......

HIMPUNAN PUISI PALIT MERAH JAMBU
Karya: Aima Chan
ISBN: 978-967-0707-08-2
Terbitan: October

Berlari itu kita.
Mengejar itu kita.
Merangkak itu kita.
Tersadung itu kita.
Kerana..
Kita tak pernah cukup apa yang dikejar.
Tak pernah puas apa yang dicapai.
Tak pernah akhir apa yang diimpi.
Tak pernah titik apa yang digaris.

Terus kejar, lari, rangkak, sadung.
Kerana itu adalah kita.
Kau tetap cantik Gadisku,
Walau bibir kau comot dengan Palit Merah Jambu.




Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters