Thursday, August 7, 2014

Kompilasi Novelet Jejaka Pilihan Hati



KOMPILASI NOVELET LIMITED EDITION JEJAKA PILIHAN HATI. 

***Blurb: Ara & Mr. Perfect (AULIA IMAN)

“Tempat ni, tempat orang melancong. Kalau nak bunuh diri, carilah tempat lain. Terjun jambatan ke... terjun dari bangunan terbengkalai ke.. atau korek kubur dan timbus sendiri. Jangan wujudkan unsur mistik dengan kematian yang tak diredhai Tuhan.”

Dia lelaki misteri yang tiba-tiba hadir dan memberi sedikit peringatan. Namun sesudah itu dia hilang begitu sahaja. Bumi berputar, hari berganti hari hingga takdir Tuhan kembali mempertemukan Ara dengan jejaka misteri yang selama ini dicari-cari. 

Namun ketika pertemuan kedua, Ara bakal menjadi tunangan orang, manakala si lelaki pula bakal menamatkan zaman bujang bersama gadis pilihan hati.

Antara menjadi perempuan perampas dan menjadi manusia yang redha dengan ketentuan Tuhan, yang mana satukah menjadi pilihan terakhir seorang gadis yang pernah dikecewakan?

***BLURB DOKTOR JANTUNG SAYA (AMEERA ELISHA)

Hanya disebabkan sebuah ‘Sinetron’, kehidupan Nur Adriana dihambat si jejaka yang digelar ‘encik kacak pujaan hati’. Makin hari, makin payah untuk dia melarikan diri. Sekeping hati yang dilindungi tiga undang-undang cinta itu pula semakin goyah. 

“Dear Nur Adriana. Marry me. As simple as that.”-Encik kacak.

“Nur Adriana Sulaiman, andai awak masih tidak percayakan saya, istikharahlah kerana saya pasti awak percayakan Dia sepenuh hati awak.”- Encik kacak.

Nur Adriana bungkam dengan ketenangan encik kacak melamarnya. Mampukah dia menurut undang-undang cinta yang sekian lama menjadi penjaga hatinya atau melupakan semuanya demi sebuah kasih yang sudah menjadi kepunyaan Encik kacak?


Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters