Tuesday, September 30, 2014

Novel terbitan fajar pakeer bulan oktober 2014



TAJUK : CIK SENANDUNG ENCIK ARTIS
PENULIS : EYLA HIME
HARGA : RM26 / RM29
ISBN : 978-967-365-210-5

“Buta warna punya lelaki. Warna coklat gelap dengan warna hitam pun kau tak reti beza! Hisy! Kalaulah aku tahu kau ni lelaki yang biadab macam ni, dari dulu lagi aku tak hingin nak minat dekat kau tahu!” 

Daripada minat, terus jadi tak minat. Usikan nakal Aiman Darwish, pelakon terkenal juga top three most eligible bachelors dekat Malaysia buat dia hilang rasa suka dan kagumnya kepada lelaki itu. Panggil dia hitam siapa suruh?! 

“Aku nak jadi boyfriend kau.” - Aiman Darwish. 
“Sorrylah, aku tak berminat nak jadi girlfriend kau.” - Ain. 

Memang Aiman Darwish tak dapat terima penolakan tersebut. Dia ada rupa, ada nama, ada harta. Jadi, kenapa Ain yang tak ada apa-apa, berkulit gelap macam Dayang Senandung dan err... kecuali matanya yang cantik tu, boleh tolak dia? Rasa maruahnya tercabar pula. Tambah bila Ain menggelarnya narcissist, lagilah dia sakit hati bila dah Google dan faham maknanya! 

Cabaran main-main Amir Harith, abangnya, terus Aiman Darwish anggap serius. Dia nekad nak kenakan Ain dengan pura-pura suka dekat gadis itu kemudian lepas Ain jatuh hati kepada dia, dia akan tinggalkan Ain. Biar Cik Senandung tu rasa! Cumanya, apa jadi bila pelannya backfired? Dia pula yang lebih dulu jatuh hati sama Cik Senandung, lebih dulu luah perasaan kepada Cik Senandung, sedang dia... Encik Artis kut! 


TAJUK : TAK SENGAJA CINTA
PENULIS : MEERA NATASYA
ISBN : 978-967-365-212-9

Sanjana mempunyai segala-galanya yang diimpikan oleh seorang gadis yang seusia dengannya. Keluarga yang penyayang, kerjaya yang kian maju dan kawan-kawan yang memahami dirinya. Namun, di sebalik itu terselit perasaan takut dan gelisah apabila dia diburu oleh si penghantar surat-surat misteri, sehinggalah keluarganya mengupah Shakti, seorang detektif polis yang kacak untuk menyiasat identiti si penghantar surat yang semakin bertambah obses terhadap Sanjana. Tanpa disedari, Sanjana jatuh cinta kepada Shakti dan berusaha untuk memikat hati si jejaka yang berjaya mengetuk pintu hatinya. 

“Saya cintakan awak. Awaklah lelaki pertama yang saya cintai. Dan awak juga akan menjadi lelaki terakhir dalam hidup saya. Hidup saya tak bermakna tanpa awak di sisi saya.” – Sanjana 
Hati Sanjana retak seribu apabila Shakti menolak cintanya demi tanggungjawab. Sanjana tidak mengalah. Dia mencabar untuk buat Shakti jatuh cinta kepadanya. Namun, setiap cubaan Sanjana menemui kegagalan. Shakti terlalu jujur dalam tugasnya. Demi janji kepada papa dan abang-abang Sanjana, Shakti melupakan cinta yang tak sengaja berputik di hati sendiri. Dia adalah pelindung Sanjana, bukan pencinta! 

Namun, melihat gadis kesayangannya hampir rapuh dengan lelaki misteri yang semakin mengejar Sanjana, Shakti akur bahawa hati telah tak sengaja cinta. Shakti akui perasaannya, menggembirakan hati Sanjana. Namun, ada hati yang lara dan sakit melihat bahagia yang baru bermula ini dan lelaki ini akan lakukan apa sahaja untuk pisahkan Sanjana daripada Shakti, demi cintanya yang membara. 

“Abang bukan saja mencintaimu, tetapi abang mendambakan kasihmu. Abang akan pastikan kamu menjadi milik abang yang sah!” 

Mampukah Sanjana bersama Shakti yang dicintainya? Mampukah pula Shakti merungkaikan misteri di sebalik surat-surat ugutan si obses itu?


MEMPERKENALKAN NOVEL KEDUA DAISY ZAHRA, NOVELIS 'MY MISS'. OKTOBER INI.

TAJUK : MY OPPA MR. CAPPUCCINO
PENULIS : DAISY ZAHRA
ISBN : 978-967-365-211-2

Khausar, seorang penuntut kolej di sebuah pekan kecil. Bersahabat dengan Cecila, Denia dan Pijat yang sering membantu. Namun, harapannya hanya satu. Dia ingin kembali ke Jannatul Naem. Bekerja dengan Encik West pun kena pecat. Menyewa bilik Mak Cik Rita pula kena halau. 

Istifan merupakan seorang penyanyi terkenal. Hidupnya biasa bersulamkan kemewahan dan mempunyai ramai pekerja. Minuman kegemaran, mestilah kapucino! Minuman itu jugalah yang membawa dirinya ke Siputeh. Tempat yang memaut hatinya. Sekurang-kurangnya, tidak ada Ruby di situ! 

Kerana segelas kapucino, Khausar dan Istifan ditakdirkan bertemu. 
“Saya yang beli rumah ni. Macam mana boleh jadi rumah awak pula?” Istifan cuba mengawal dirinya. 

“Kalau macam tu awak tahulah berapa bilik yang ada kat sini?” Khausar bertanya. 
Sengaja ingin melihat respons yang bakal diterimanya. 

Bila dah bertemu dan suka, Istifan mula melamar. 

“Kalau saya cakap err... tak?” duga Khausar. 
“Saya terima dan nampaknya terpaksalah saya terus goda awak setiap hari.” Selamba Istifan menyahut. 

Hari-hari yang dilalui bersama Mr. Cappuccino mula membuatkan Khausar jatuh hati. Bila sudah bahagia, Istifan lupa akan dirinya lalu memilih Ruby! Lalu, bolehkah dia bersatu semula dengan oppanya?


Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

1 comment:

Scha Nazri said...

menarik ceritaanyyaaa :)

btw, awk ditag!

http://www.schanazri.com/2014/09/paris-souvenirs-giveaway-by-jindrisska.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...