Friday, November 28, 2014

Novel terbitan Lovenovel bulan December 2014



NANTIKAN NOVEL TERBARU DARI KAMI ....

DARRIZ IMDAD... kepulangannya ke tanah air menemukannya dengan seorang wanita anggun, jelita dan cukup mempesona. Hati disentuh perasaan indah yang tidak pernah dia rasakan sebelum ini. Perasaan indah bila jatuh cinta… buat kali pertama!

“Fakhry tu siapa Zenia? Abang you?” ~ Darriz Imdad
“No, Fakhry tu suami I.” ~ Zenia

Jiwa terhenyak pedih dengan sebuah kenyataan. Memang tidak ada manusia yang berdosa kerana jatuh cinta, tapi jatuh cinta kepada isteri orang, sudah tentu salah! Lalu perasaan cinta diusir walaupun terlalu sukar mahu menghapus bayangan Zenia daripada hidupnya. Tambahan pula kehadiran Aiman ibarat ‘tali’ yang terus mengikat mereka berdua.
ZENIA... Dua tahun perkahwinan tanpa cinta bersama Fakhry, benar-benar telah mendera jiwa Zenia. Zenia jelak dengan perangai kaki pukul dan sikap suka berfoya-foya Fakhry sehingga sanggup berzina di rumah sendiri. Akhirnya ikatan itu terlerai jua. Namun kehidupan Zenia masih tidak aman kerana Fakhry masih terus mengganggu.

Kehadiran Darriz Imdad yang lebih berani merapati membuatkan dia berasa selamat dan dilindungi. Perasaan cinta mula berbenih, hingga akhirnya mereka disatukan biarpun mendapat tentangan hebat daripada ibu Darriz Imdad sendiri. Namun ribut taufan menjengah kebahagiaan mereka. Semuanya gara-gara Fakhry. Sikap obsesi Fakhry terhadap Zenia akhirnya membawa kepada konflik yang tidak disangka-sangka. Banyak hati yang terluka!

“Have some pride Fakhry, begging someone to like you is so pathetic!” ~ Zenia

“Aku takkan mengalah, aku tetap takkan lepaskan kau macam tu aje. Kau tetap hak aku dan aku akan paksa kau untuk terima aku semula!” ~ Fakhry

Jadi di mana pengakhiran kisah cinta tiga segi ini? Darriz Imdad atau Fakhry yang berjaya memiliki seluruh diri Zenia? Dan mampukah bahagia muncul kembali setelah ada noda hitam yang terpalit?


pemberitahuan:-
BUAT SEMENTARA WAKTU ORDER UTK NOVEL ACIK LANA YANG BERTAJUK "KERANA KAU UNTUKMU" MASIH BELUM DIBUKA LAGI ... TUNGGU SEHINGGA DIBERITAHU DI PAGE LOVENOVEL PUBLICATION DAN JUGA WALL FACEBOOK LOVENOVEL .. HARAP BERSABAR YE !!!

Tajuk: ANTOLOGI CERPEN - 20 JIWA 1 DESTINASI
Penulis: 20 penulis.
Terbitan: Lovenovel Publication

Sinopsis:
20 jiwa 1 destinasi merupakan nukilan 20 penulis dengan 23 buah cerpen.
Bukan cerita cinta semata tapi tentang erti sebuah kehidupan, erti sebuah kekeluargaan dan erti sesuatu perhubungan. Cinta itu anugerah untuk dimiliki jangan dipersia atau dilepaskan ia pergi. Rasa yang datang itu suci, luka yang terhiris itu pedih tapi semua itu permulaan sebuah kehidupan dan kebahagiaan itu pasti ada walau datangnya dengan cara yang berbeza.
Mampukah segunung kasih melenyapkan sebuah kebencian yang bersarang
Mampukah selaut rindu memaafkan kesalahan yang menghiris
Mampukah bibir terus menipu kata hati yang merasa
Mampukah jiwa terusan ditikam kerana ego mengatasi segala…
Apalah cinta tanpa dugaan, seandainya bahagia bisa tercipta tanpa sempadan. Apalah hati yang retak seribu, seandainya penawarnya manis bak madu. Apalah perpisahan yang bersifat sementara, seandainya penyatuan mengiringi langkah ke syurga.





Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters