Friday, December 5, 2014

Novel terbitan idea kreatif bulan december 2014




Satu lagi LIMITED EDITION khas untuk PB1M

2 cerita dalam 1 : FARAH HUSAIN bergabung bersama ANNA LEE

Tajuk : YANG AKU CINTA

Penulis : FARAH HUSAIN (Dear Cinta 2.0 - kesinambungan Dear Cinta)
ANNA LEE ( Bukan Awak Tapi Dia )


Sinopsis :
DEAR CINTA 2.0

Hidup Tasneem dan Ariff sudah berakhir dengan frasa ‘dan mereka hidup bahagia selamanya.’

Namun, perjalanan menuju ke destinasi hingga wujudnya Ahmad Faris tak semudah kisah fairy-tales. Banyak ujian melanda. Berkali-kali hati teruji. 
Hampir sahaja kedua-duanya tersungkur. Tapi, bak kata Ariff Hakimi, kun fa ya kun. If it’s meant to be, then it’s meant to be.

BUKAN AWAK TAPI DIA

Mana mungkin Dian cintakan si pemilik suara serak-serak basah itu jika hatinya sudah jatuh pada Hadif, teman sekampungnya.

Mana mungkin Nadeem cintakan si tukang jahit yang mulut tak ada insuran itu jika dari awal lagi hatinya sudah ditakluk oleh Balqis, model terkenal.

Namun melalui satu program reality tv keduanya ditemukan. Misi kedua-duanya sama, ingin memasuki program itu semata-mata ingin mendapat perhatian dari pilihan hati masing-masing yang endah tak endah saja kepada mereka. Tetapi, lain yang dirancang, lain pula yang terjadi.

Mampukah Nadeem dan Dian miliki apa yang mereka inginkan? Mampukah hubungan keruh Dian dan Nadeem dijernihkan?

**********
Note : Order online akan dibuka 15hb sehingga stok masih ada.

LIMITED EDITION khas untuk PB1M
2 Cerita Dalam 1
*PENA KAYU - Buat Aku Tersenyum
*FARISYA NATASHA - Spanish Guitar

Sinopsis :
SPANISH GUITAR : FARISYA NATASHA
“Mungkin saya tak sempurna seperti wanita di luar sana, tapi saya akan cuba memperbaiki diri saya, Azqa.” – Raudha
“Awak dah cukup sempurna untuk saya dan awaklah wanita yang selayaknya untuk saya. Saya tak nak orang lain.” – Azqa
Demi matlamat dan kehendak hati, Azqa sanggup menerima Raudha walaupun dia tahu kekurangan yang ada pada wanita itu. Namun semua itu memakan dirinya sendiri bila hati benar-benar mencintai wanita itu. Dan apabila segalanya terbongkar, semuanya sudah terlambat.
Pelbagai cara yang Azqa cuba lakukan demi menjernihkan keadaan. Tetapi berjayakah dia mendapat kemaafan dari wanita itu?

BUAT AKU TERSENYUM : PENA KAYU
“I tak suka you, Ain.” - Benjamin Fahmy
Kalau sudah begini, bagaimana lagi Ain mahu tersenyum? Kalau sudah begini, parah hidup Ain jadi isteri Benjamin Fahmy.
Dear Benjamin Fahmy, jangan bermain dengan frasa ‘tak suka’. Nanti menyesal sampai akhir dunia.


Tajuk : WANITA UNTUK DIA
Penulis : LUNA BULAN

Sinopsis :
Dalam soal paksa-memaksa memang kepakaran dia. Kalau dia kata nak, apa saja dia sanggup lakukan. Dan... bila dia terpesona dengan si cantik jelita Lutfiya Medina, si mata hazel Daniel Adam buktikan kepakarannya. Si jelita itu takkan dia lepaskan dan Lutfiya tak perlu bermimpi untuk melepaskan diri.

Cinta dulu buat Lutfiya terluka, sangat-sangat! Muncul pula si mata hazel, seiras dengan ‘si dia’… haruslah rasa benci itu muncul, sangat-sangat! Bukan sedikit.

Tapi... tipikal Daniel, tak ada sesiapa pun boleh berkata tidak pada dia. Dan bila dia melamar, Lutfiya harus setuju.

“So just accept it. Don’t you dare to say NO!” – Daniel
“No! No! No!” – Lutfiya

Takdir Ilahi bukan dalam perhitungan sesiapa. Akhirnya mereka tetap ‘bersatu’ dengan cara mereka sendiri. Tanpa cinta, tapi mereka ada peluang untuk mencuba.

“Dah tak boleh tak payahlah cuba!” – Lutfiya 
“Kita cuba juga. Kita cuba bercinta dulu, ya?” – Daniel.

Mencuba dan terus mencuba sehingga akhirnya Lutfiya menjadi wanita untuk dia. Sehingga akhirnya mereka temui bahagia.
Tapi, betul ke bahagia milik mereka selamanya? Salah siapa bila kesudahannya sebuah luka?


Liza kata ini anak emas. Tapi saya kata, ini hanya jajan untuk kudap kudapan.

AMARAN! Siapa yang tak suka cerita pendek, jangan beli sebab ini adalah cerita pendek.

Siapa yang tak suka baca sesuatu yang sama juga jangan beli, sebab ini adalah inspirasi dari novel BEBUNGA KASIH

Naskah ini saya buat untuk sesiapa yang rasa nak simpan koleksi HF. Sebab di dalamnya, semua tulisan saya. Cerita YANG LUAR BIASA dan juga empat cerpen dari naskah KISAH DARI HATI saya kumpulkan ke dalam satu naskah menjadi kompilasi HF.

Siapa yang belum baca limited edition yang lepas, boleh baca ini. Tapi kalau sesiapa yang dah baca dan tak mahu baca, tak payah beli pun takpe.

Tajuk : KASIH ITU CINTA

Sinopsis :
Berapakah harga sebuah rasa andai benci boleh ditukar menjadi sebaliknya? Bagi Zarif, harganya sangat mahal, tidak ternilai dengan harta duniawi kerana melembutkan hati seorang Dya, satu kerja yang sangat gila. Dan kegilaan itu buat dia hampir hilang punca. Masalahnya, dia memang sudah terjatuh suka.

Hidup bagi seorang Ardyana, tiada makna bahagia, apatah lagi sebuah rasa bernama cinta. Yang ada di hati dia hanyalah benci semata-mata. Lelaki di sekelilingnya hanya wujud untuk merosakkan. Dan apabila Zarif muncul, manusia perosak menjadi semakin bertambah. Benar.. dia bencikan semuanya.

Pun begitu, satu perhitungan membuatkan mereka harus bersatu dalam ijab dan kabul. Dan, bermulalah sebuah cerita.

“Tinggal dengan awak? Kat kondo awak? Tunggulah bila akal saya dah tak waras lagi.”- Dya

“Kalau nak, saya boleh saja suntikkan ubat untuk menghilangkan kewarasan awak dan kalau nak, saya boleh saja paksa awak mengikut kehendak saya. Tapi... lafaz akad yang saya ikrarkan di depan kadi dengan nekad memikul tanggung-jawab sebagai suami tidak memungkinkan saya berbuat semua itu.” – Zarif
Mampukah Syed Zarif Hafizi melembutkan hati seorang Ardyana?

**** Saya print tak banyak. Akan mula berada di PWTC hari sabtu 13hb. Dan order online hanya akan dibuka jika stok masih berbaki. Harap maklum.



Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters