Tuesday, May 14, 2013

446 patah perkataan!?




hari ni saya diberikan test sambung karangan. karangannya mengenai aku ni dah menunggu bas dari 4 petang , dah tunggu 15 minit tapi muka bas belum tiba2 juga. TIDAK LAMA KEMUDIAN.. lepas tu saya mesti sambung. jadi saya tulis lah tidak lama kemudia bas yang saya tunggu tu sampai... lepas tu saya dahlah bosan dan mengantuk...  akhirnya saya tertidur. Dalam mimpi dahlah ceritanya " aku berada didalam hutan yang sunyi dan gelap... 

secara ringkasnya:
  1. aku terjumpa sebuah rumah. rumah ni usang 
  2. mengentuk pintu tapi tak ada jawapan
  3. kerana ribut tiba2 datang terpaksa masuk ke rumah tu 
  4. didalam rumah, perabotnya rosak
  5. terjumpa beberapa ketul roti dan minuman- mengambil 2 ketul 
  6. tiba2 datang nenek tua ( macam pemilik rumah tu) 
  7. nenek tua ni marah dan mengikat dan mengtutup mata aky guna kain( bagi aku walaupun nenek tua ni dah tua tapi tenaga masih ada )
  8. tiba-tiba terdengar tapak kaki beberapa orang 
  9. tidak memahami bahasa yang digunakan oleh nenek tua dan beberapa orang
  10. terasa badan aku kena angkut dan diletakkan di bahu seseorang
  11. akhirnya badan aku diletakkan ke lantai dan sesorang membuka ikatan kain di mata aku
  12. melihat sekeliling, dan ternampak beberapa orang sedang membawa pisau disekeliling
  13. ketua datang kedepan, lalu berkata" kalau kau ada emas, aku lepaskan kau."aku terpinga-2 kalau kau tak ada, kami akan bunuh kau . berasa takut
  14. beberapa orang kedepan untuk serang aku
  15. malang tak berbau seorang yang bersedia tu tempak kaki kanan saya
  16. orang jahat nampak peluang , mereka serang aku.. 
  17. aku teriak meminta TOLONG 
  18. Tiba-tiba bahu ku kena tepuk
  19. rupanya aku sedang bermimpi, mimpi yang menakutkan 
  20. masa akan datang, aku akan bersolat untuk dijauhi dari syaitan
sebenarnya karangan ni arahannya suruh tidak kurang dari 250 patah perkataan. tapi tak tahulah macam mana boleh karangan saya boleh jadi 446 patah perkataan. bagi saya sebabnya saya tak ingat langsung pasal mengira patah perkataan dan saya dah terlalu siok sendiri dah.. mana ingat perkara lain terlalu fokus dalam karangan bermimpi ni.. 

sampai cikgu bm saya cakap, kalau nak kena potong markah buat lagi panjang-panjang. saya sendiri pun terkejut selalunya bila karangan yang senang tu saya tak ada idea pun sampai patah perkataan yang arahan minta pun tak mencukupi. tapi bila karangan yang payah macam berimagine ni senang nak dapat idea pula...

OK ke cerita ni ? 

which me good luck for ugama test tomorrow.. 

THE END 
  


Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

3 comments:

Syafiq Muhammad said...

ASSALAMUALAIKUM , DENGAN SUKACITANYA DIMAKLUMKAN DISINI ADA G.A TERBESAR MEI, MEMANG AWESOME . HADIAH TOP REFERRAL SEHINGGA RM150.++ . JOM JOM . ADA BANYAK LAGI HADIAH . ANDA DI TAG #394
LINK TAGGING :
http://www.officialsyafiqmuhammad.blogspot.com/2013/05/tagging3.html
link G.A :
http://officialsyafiqmuhammad.blogspot.com/2013/05/1st-biggest-giveaway-by-osm.html

Firman Ardyansyah said...

singgah, follow back , like dan komen- :
http://firmanardyansyah.blogspot.com/

Nur Razlinda said...

haiii.. nice entry...
jom join sini... byk hadiah menarik menanti ! :D

http://lindafuad.blogspot.com/2013/05/duo-big-giveaway.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...