Monday, June 24, 2013

Perbezaan Markah march dan mid year exam's result ?



tak lama dah inda bertulis ni... sibuk benar ( walaupun tidak sesibuk orang yang berkerja ) so dengan sedihnya saya ingin bagitahu markah mid year exam saya. nampak tak gambar diatas ni. ini ialah result mid year exam saya. malunya nak tunjuk kan sebenarnya... hehe ^^ 

 tapi syukur alhamdulilah maths saya ada improve sikit. chemistry hanya 4 markah je yang naik. tapi saya takut physics and biology paper. sebab physics paper dah lama paper 1 low marks apa lagi karang paper 2 sebab paper 2 adalah saya tak terjawab , susah faham soalan dan formula aku lupa. 

tadi saya jumpa cikgu bio saya untuk temani kawan saya sebab katanya markah biology ada cikgu tersalah marks. so saya dan 2 orang kawan saya jumpalah kan... itulah cikgu bagitahu utuk paper 1 bio ada 8 orang fail. 8 orang tau...?  saya sendiri dah teka saya salah seorangnya. memang tak hairan pun lagipun saya ni lemah dlm pelajaran bio. untuk paper 2 bio pula semua orang ( kelas saya ) FAIL. huhuhu... sedihnya. 

selepas tu aky tanya lagi saya ni ada ada improve dalam exam ni tak? maksudnya saya ni ada markah naik dalam march test dengan mid year exam ke? cikgu pun tanya saya ni ingat tak apa keputusan saya untuk march test. saya cakap tak ingat lah... lepas tu cikgu cakap untuk mid year exam saya fail juga... sedihnya :(  tapi apa boleh buat. nasi sudah menjadi bubur kan? 

chemistry paper pula saya masih tak percaya adik saya rank no 1 dalam kelas untuk exam kali ni. korang percaya tak.. dia dapat 71% ... saya ulangi 71%. woah... memang saya tak percaya sebabnya masa ulangkaji dia sempat lagi main game. dia cakap tak perlu benar-benar sangat nak baca pun karang sampai di sekolah lupa juga akhirnya... huhu, dengar ceramah pula... jeles juga lah ^^

untuk 2 paper saya iaitu maths dan add maths , alhamdulilah maths saya pass. add maths pula saya cakap sebenarnya kami ni dapat jawap soalan soalan tu tapi kami ni careless dan formulaenya lain daripada lain. dalam classwork kami dpt jawap tapi dlm test.. astaga.. sebenarnya cikgu ni bagus juga. tak pernah marah walaupun ada yang fail. dia bagi nasihat dan dorongan untuk kami berusaha untuk exam yang akan dtg. 

 tadi masa nak balik , saya tanya sama cikgu ugama saya tanya saya pass ke tak? cikgu cakap FAIL. tapi tak tahulah benar ke tak...saya tanya ni sebab masa ulanglkaji saya fikir saya dah afal semua. memanglah sebabnya kakak saya sendiri yang soal saya. saya dapat jawap. tapi bila dalam test tu saya nervouslah akhirnya saya jawap mana yang saya ingat aje dan yang lain-lain tu saya main teka aje... 

tapi doakan semoga saya pass arah paper lain ok. esok lagi tah berdebar-debar dan nervous sebabnya esok akan diumumkan result untuk paper eng,bio paper 2 ,ugama dan bm

Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters