Sunday, September 8, 2013

Supplier tetap saya..:)



oklah kakak ni merupakan penjual nombor pertama.  mula-mula takut juga kalau dia tak kenal wasai batu mapan tapi alhamdulilah dia kenal...so sejak dia kenal, saya pun bookinglah novel apa yang saya minatlahkan... :) saya lupa juga nak maklumkan sama semuanya... berita yang paling gembira untuk saya kelmarin ialah tahun depan ada novel baru nak datang, yesss... itulah tak sabar nak selesaikan semua booking ku sama dia. hehe :) tapi walaupun mungkin saya tak sempat langsaikan semua booking saya, janji saya tak cancel dan tetap juga membelinya walaupun sampai tahun depan. ( takut juga penjualnya black list nama kita... banyak novel dibooking tapi tak ambil dan bayar langsung. hish!


kakak ni penjual tetap saya yang kedua . kesimpulan yang dapat saya ambil ialah dia seorang yang memahami, senang berurusan sama dia dan seorang yang bertolak ansur... kalau mengenai novel yang dia jual, kita juga boleh ambil novel apa yang kita nak. ( macam ambl tempahan) lepas tu dia akan order. as simple as that... 


untuk maklumat korang semua yang diluar sana ( pehh, macam nak bagitahu saya dunia aje) mula-mula takut juga nak beli secara on9 macam ni. penyebabnya ada 2: 

pertamaduit, ramai juga yang suka berurusan menggunakan transfer menggunakan bank kan? tapi memadangkan my parent terlalu sibuk memajang degan kerja so jarang juga melekat di rumah dan jarang keluar.. hmmm...  jadinya mujur juga dia memahami saya, jadinya saya tanyalah boleh ke dia datang aje ke rumah saya untuk collect duit.. alhamdulilah, dia cakap boleh! 

sebenarnya saya mesti transfer duit dululah kan tapi memadangkan keadaan saya amat terdesak so dia pun tanyalah sama ada saya tak akan cancel apa yang saya order kan? mestilah tak... kalau dah janji akan ambil dan bayar mesti ditunaikan... kalau setiap hari berjanji tapi tak menepati janji tambah aje dosa... :)

keduaservis door to door, selalunya ramai yang dalam bidang perniagaan minat untuk berMP ( MEET POINT ) dan ambil di rumahkan atau lebih tepat self pick . penyebab kenapa saya tak minat kedua-duanya sebabnya saya kan masih student dan no transprt...saya lebih berprefer kalau penjual tu datang ke rumah kita, lepas buku tu dibawanya seperti yang kita beli dan barulah kita membayar.. ada sesiapa yang setuju sama saya? hehe :) (macam masalah negara pula kan) tapi ramai yang tinggal di brunei tak kenal wasai batu mapan.. hailahh..




Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters