Monday, November 9, 2015

Novel terbitan intens idea mei 2015


Tajuk: SEINDAH CINTA RAISA
Penulis: Sophilea
Terbitan: Intens Idea Sdn Bhd

Sinopsis:
INGATAN Zarul Haqq sangat teguh untuk arwah Aliya. Bertemu Raisa sebagai pengasuh sementara Amzar, anaknya buat dia membara selalu kerana Raisa dan arwah Aliya bagai langit dan bumi.

KATA Raisa saat sesuatu hadir dalam dirinya…
Cinta itu hadir setiap saat. Cinta itu terasa dalam keindahan. Cinta itu terucap dalam senyuman. Cinta itu bersinar dengan tatapan. Cinta itu hangat dalam dakapan. Cinta itu menyengat lewat belaian.

RAISA berjiwa seni namun selalu cakap lepas, bersahaja, kadang-kadang tak dengar kata. Tapi Raisa juga suka berangan dan perasan…
“Macam ni... Mama Encik Zarul minta saya sampaikan. Dia kata Encik Zarul perlukan seseorang dalam hidup Encik Zarul. Senang cakap Encik Zarul kena kahwin lagi. Datin ada cakap juga dia berkenankan sepupu Encik Zarul, siapa entah tak ingat namanya atau dengan Dian, kawan Encik Zarul tu. Kalau Encik Zarul pilih salah seorang mesti Datin akan gembira.”
Tapikan kalau Encik Zarul pilih saya... Ya Allah, saya memang happy gila.
Raisa ketawa tiba-tiba.
“Awak ketawa, kenapa?”
“Eh, tak ada apa-apalah. So macam mana Encik Zarul dengan permintaan mama Encik Zarul tu? Macam ni lah, tak baik hampakan hati orang tua. Tak masuk syurga kalau menderhaka.”
Zarul jeda sekejap. 
“Tapi Encik Zarul, kalau menolak pun okey juga. Saya ada peluang.” Tanpa sedar Raisa terlepas cakap.
“Awak cakap apa?”
“Er... Tak ada... Tak ada apa-apa.” 
Raisa pejam mata sekejap. Mujur sahaja Zarul tak dengar.

‘AKULAH pemenangnya!’ Itulah jeritan hati Raisa saat ijab kabul. Namun, bayangan arwah Aliya bukan mudah dihapus. Kemunculan Melina menggigit hati. Kerana Amzar, rumah tangganya bergoncang…

“Maafkan abang bila diri ini tak sempurna untuk Raisa.” – Zarul 
“Dalam dada ku berharap hanya dirimu yang bertakhta.” – Raisa 



Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters