Thursday, May 2, 2013

Result "GAGAL" di march test!



GAGAL??!! sebenarnya menang dah lama nak tulis entry mengenai result march test tapi tak ada peluang. banyak correction. secara overallnya, menang saya gagal di march test walaupun baru ujian pertama tahun ni tapi tak tahulah kenapa saya boleh gagal? mungkin saya tak bersungguh-sungguh belajar dan careless. tapi banyak kawan-kawan saya cakap jangan terlalu memberi tumpuan di buku karang lupa juga akhirnya...

ini resultnya: 


sekarang pun sekolah saya dah buat syarat baru macam o'level. semua pelajar dikehendaki markahnya over 60%. bukan macam dulu kalau dah 50% pass sudah subject tu.. tapi tahun ni berlainan sikit. kalau 50% ( red zone dah) ertinya just pass tak dapat credit . tapi bila 60% keatas( blue zone) kau dapat kredit. itulah dari pandangan saya march test ni saya dapat 2 O kalau do o'level kalau tidak dicampur dengan mib. mib memang tak campur sebab tak ada mib exam masa o'level. 

memang benar kata cikgu samsul( teacher bm) saya ni tidak boleh ada high expectation. maksudnya sebelum test tu jangan fikir kan dulu grednya mahu dapatkan "A" . Harapkan dapat 'c' dulu. bila kita harapkan dapatkan gred 'A' dan kalau kita tidak dapat apa yang kita harapkan sedih juakan. tapi ila kita jangkankan dapat gred c tapi kita dapat grad b and c .. gembira jua kan...


 untuk mid year exam, saya harap saya dapat pass semua subject dan belajar sebelum exam ni . dan saya tak mahu lagi last minit bru tah nak buat revision.. saya tak suka dapat rank ke 19 over 21 orang.  

itulah sebabnya masa parent meeting mak dan bapa saya tak datang sebabnya sebelum march test ni, mak saya cakap nama saya mesti ada di top ten march test result.. tapi saya kecewakan harapakan mak saya..  dapat nombor 19! 





Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters