Tuesday, March 26, 2013

March common test - bhg 1




huh, dah lama dah tulis entry. Bukan tak nak , tapi saya pun ada test. Cuba lihat tajuknya...



25- 03- 13:

comment: 
25-03 Ni ialah tarikh test English..
secara overall , oklah...
sebabnya: 
walaupun saya tak faham sangat fahamannya...  tapi masa di section B , saya tak ok sebabnya total markahnya 15% mula-mula lepas tu kena tukar ke 20% pula... dan saya sendiri pun tak pasti betul ke jawapannya.. main tulis je...

26-03-13:

comment: 
tarikh test bahasa melayu.. 
secara overall, tak ok...
sebabnya: 

di bahagian 1 tadi ialah meringkaskan karangan...karanganya pasal sains dan teknologi..masa baca karangannya mengambil masa 10 min pasalnya saya baca sampai 3 kali. saya cadang di bahagian 1 ni mengambil masa 30 min... dah sudah saya guna 10 min untuk baca karangannya so tinggal 20 min untuk saya menulis meringkaskan... tapi lepas 20 min, saya masih belum siap.. so saya terus ke bahagian 2

bahagian 2 ialah fahaman.. karangannya mungkin pasal kenderaan.. di dalam section fahaman ada jawap soalan fahaman, cari erti dan buat ayat..saya cadang yang ni saya ambil 25 min ... tapi saya ada 2 soalan kosongkan di cari erti pasalnya saya tak tahu...dan fahamannya saya ada 2 soalan yang saya bagi jawapan yang tak pasti...lepas 25 time -up.. saya terus ke bahagian 3...
bahagian 3- memodernkan karang ( bahasa lama ke bahasa baku). di dalam section memodernkan karangan ada tukarkan bahasa lama ke baru, cari erti, fahaman dan peribahasa. 
  • bhg 3 soalan 1 - tukarkan bahasa lama ke baru ni mula-mula memang senang pasalnya cikgu ada bagi jawapannya masak cikgu bagi note tapi saya tak pastilah sama ada betul ke tak...
  • soalan ke 2- cari erti- ada 1 atau 2 soalan saya tak tau, so saya kosangkan...
  • soalan 3 - fahaman. saya tak pastilah betul ke salah pasalnya satu soalan 3 markah tapi ia punya karangan sikit je. itulah saya fikir tulis opion kita...
  • soalan 4- peribahasa. yang ni saya ok pasalnya saya ada afal  o'level punya kertas note ( hafal sampai 3 jam) 

selepas siap bahagian 2 dan 3 ( walaupun ada yang kosong) saya balik ke bahagian 1 iaitu meringkaskan karangan.. dan satu kesalahan saya ialah saya lupa tulis berapa patah perkataan.. dan saya tak tau lah sama ada karangan meringkas saya membelit-belit... 



 esok saya ada test maths paper 1 dan ugama paper 1( sejarah & fiqeh ) . kedua-dua paper ni saya mesti buat yang terbaik pasalnya bahasa melayu saya tidak memuaskan.. 

! WISH ME GOOD LUCK !







Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters