Thursday, October 10, 2013

TERBITAN BUKU PRIMA SEPTEMBER 2013


Tajuk: SUARA TENGAH MALAM
Penulis: Maria Kajiwa
~528 hlm
Tarikh Terbit: 1 Sep 2013
Terbitan: Buku Prima

Sinopsis:
Adam, penyiasat persendirian mencari isterinya yang diculik tiga tahun lalu. Dia telah menyewa sebuah bilik di sebuah rumah lama di Melaka dan berkenalan dengan Rafiq. Suara budak kecil yang kerap mereka dengari ketika senja menyanyikan lagu cina sering mengahantui mereka. Usaha mereka untuk menyiasat suara itu mendapat halangan daripada tuan rumah yang pembengis. Namun kehilangan Mazni, anak tuan rumah, telah membawa kepada penemuan baru. Suara siapakah itu? Dapatkah dia menemui semula isterinya?




Tajuk: Cinta Cape Town
Penulis: Nora Isma Fuad
Tarikh Terbit: 1 Sep 2013
Terbitan: Buku Prima

Sinopsis:
Cinta boleh membawa kepada sifat obses yang mencetus kepada kehancuran spiritual. Obses terhadap kekasih membawa percaturan hidup kepada Katrina, isteri Saiful. Katrina juga terlalu obses dengan masa lalunya. Dia tersepit antara penyesalan dan realiti. Begitu juga seorang pelukis berbakat, Duha yang terlalu obses terhadap isterinya Manisah. Kehilangan isterinya secara tiba-tiba menjadi misteri sehinggalah dia akhirnya menyedari, dia terlalu hidup dalam fantasinya sendiri. Di manakah penghujung simpulan yang mereka temui?




Tajuk: Saya Tetap Nak Awak! 
Penulis: Aida Adia
Tarikh Terbit: 1 Sep 2013
Terbitan: Buku Prima

Sinopsis:
Tak kenal maka tak cinta. Kalau dah kenal, makanya tentulah nak bercinta! Bibit-bibit cinta mula berputik antara Azlan dan Effa. Namun, mereka begitu ego untuk mengakuinya. Akhirnya, Azlan bermula dengan melamar Effa. Namun, Azlan terperangkap dalam percintaan tiga segi di mana seorang gadis bernama Surya begitu mencintainya. Surya, pesakit Skizofrenia begitu nekad untuk memiliki cinta Azlan walau dengan apa cara sekalipun! Dapatkah dia menyelesaikan masalah yang dihadapi sebagaimana selama ini sering berjaya menyelesaikan kes-kes jenayah negara yang berprofil tinggi?




Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters