Thursday, December 5, 2013

Novel Terbitan Idea Kreatif Dec 2013



Tajuk : Kerana Aku Sayang Kau
Penulis : Ezi Afiza
ISBN : 978-967-12267-1-1
Muka Surat : 500

Sinopsis :
Tuah Iskandar itu lelaki paling glamor di kolej mereka tetapi kenapa Hani tak pernah kenal? Anak orang kaya dan paling kacak tetapi sangat menakutkan. Sebabnya, dia seorang gengster. 

Itu kenyataan yang Hani baru tahu dan kenyataan itu buatkan dia diburu rasa takut. Sebabnya, gengster itulah yang Hani maki ketika berlaku perlanggaran tempoh hari. Dan makin menakutkan apabila Tuah Iskandar tiba-tiba mencarinya.

“Ada sesuatu yang aku nak cakap dengan kau.” - Tuah

“Erk..cakap dengan saya? Tentang apa?” - Hani

“Tentang cinta.” - Tuah

Tentang cinta? Siapa yang bercinta? Tentang cinta siapa? Cinta antara siapa dengan siapa? Dan kenapa tentang cinta perlu dibicarakan dengan dirinya?

“Aku suka kau. Aku nak kau jadi awek aku.” - Tuah

Hani gadis biasa-biasa yang namanya tenggelam dalam ribuan pelajar kolej namun, dia menjadi pilihan seorang Tuah Iskandar. Kerana takut, Hani terpaksa terima dan mengikut saja apa kata Tuah.

Mengenali Tuah, Hani mula sedar bahawa lelaki sejuk beku itu sebenarnya punya jiwa yang lembut. Tatkala rasa sayang mula tumbuh di hati Hani, hasad dengki manusia mengharuskan mereka untuk berpisah.

“Kerana aku sayang kau…aku lepaskan kau.” - Tuah

Apabila nyawa menjadi taruhan, orang yang disayang harus menjadi korban. Mampukah Hani melepasi sempadan dunia yang berbeza untuk meraih cinta Tuah Iskandar? Mampukah Tuah Iskandar melepasi halangan untuk memiliki gadis yang dia sayang?


Idea Kreatif Mempersembahkan Golden Edition (Limited Edition)
4 cerita dari 4 penulis dalam 1 naskah. 
**Hanya dijual di bookfair 1 Malaysia dan online SAHAJA.

Muka Surat : 632

Sinopsis :

Yang Luar Biasa - Hani Fazuha

Cinta memang luar biasa kerana ia mampu merubah banyak perkara. Kerana cinta, Arissa jadi tersepit. Memilih Adam, dia harus mengenepikan rasa hati sendiri. Memilih Zhariz, dia harus membelakangkan keluarga dan memilih Haraz, dia harus bersedia melawan cemburu. Lantas, siapa yang harus dia pilih? 


Diary Mrs Ben – Anna Lee

Sofia dan Ben, dua sahabat sehati sejiwa. Tiada rahsia antara mereka. Baik buruk diri masing-masing, mereka tahu semuanya. Namun, sesuatu telah terjadi menyebabkan mereka terperangkap dalam satu konspirasi yang tidak terduga!

Konspirasi apakah? Benarkah tiada rahsia antara mereka? Mampukah dua sahabat baik tinggal di bawah satu bumbung?


My Slurpee Slurp! - Syah Shah 

Masa silamnya gelap. Jiwanya kosong. Dalam perjalanannya mencari arah dan sinar, si dia muncul tiba-tiba. 

"Sebab yang curi-curi tu yang manis. Slurpee slurps kind of yummy..." - Damien


Dear Cinta – Farah Husain

Perpisahan itu ibarat kopi tanpa gula. Pahit tapi ada nikmatnya. Tasneem hilang cinta pertama. Namun, takdir Allah itu indah. Kehilangannya diganti dengan pemilik nama; Ariff Hakimi.




Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...