Saturday, January 17, 2015

Novel terbitan idea kreatif bulan januari 2015





Tajuk: DIA... PELENGKAP HIDUPKU
Penulis: Farisya Natasha
ISBN: 978-967-0718-22-4

Sinopsis:
"I nak you rasa bagaimana sakitnya bila suami you dirampas orang lain". - Dayana
“Aku tak akan biarkan kau hidup senang!” - Zayn

Luthfi Irsyad dan Amanda Qistina. Hubungan mereka tidak mudah. Lebih payah bila orang-orang yang pernah hadir dalam hidup mereka kembali menagih peluang kedua. Peluang yang hanya akan merosakkan rumahtangga mereka

Tapi bagi Luthfi Irsyad, Dayana itu hanyalah sebuah kisah silam yang dia tak mahu ulangi lagi. Masa depannya ialah Amanda Qistina.

Bagi Amanda juga, dia tak mungkin akan maafkan Zayn yang telah banyak menyiksanya. Bahagianya kini hanyalah bersama Luthfi Irsyad. Cumanya, kadang- kadang dia jadi hilang sabar dengan kerenah bekas isteri Luthfi.

“I cuma nak you tahu, sabar I ada hadnya. I takut kalau I tak dapat tanggung semua ni lagi.” - Amanda
“I boleh kehilangan Dayana... But not you. I can’t imagine the pain of losing you. I boleh lepaskan Dayana... But not you. Not you, Amanda!” – Luthfi


Tajuk: CINTA SI GADIS DOBI
penulis: Syeena Hamdan
ISBN: 978-967-0718-21-7

Sinopsis:
ARDINI SYAZA, gadis periang dan manja. Suka buat kesimpulan tanpa bertanya. Dunia hari-harinya hanyalah Armada dan Kedai Dobi Mesra. Hinggalah suatu hari, dia bertemu dengan seorang jejaka yang membuat hidupnya huru-hara.

"Nama?" soal Dini.
"Ajad."
"Huh? Abjad? Dalam banyak-banyak nama, Abjad nama kau." Dini ketawa terbahak-bahak. Tak selindung langsung.
"Ajad. A-J-A-D. Nasib aje kau ni cun tau," tempelak si pemilik kasut biru. Geram.
"Telefon?" Dini tahan sabar.
"012-7771717. Keep in mind. Manalah tahu kau rindu kat aku." Si pemilik kasut biru kenyit mata.

AJAD SAFIY, baru pulang dari luar negara setelah bosan merantau. Auranya kuat. Suka mengusik dan mudah mesra tapi belum bersedia untuk terikat dengan mana-mana perempuan sehinggalah bertemu Ardini Syaza.

“Ardini Syaza. She’s our great accountant, Ajad,” beritahu Dato’ Salleh.
“What?!” Ajad rasa macam nak terjun bangunan lima belas tingkat itu. 

Gadis dobi tu akauntan? Aduhhh… mana nak letak muka ni. Dahlah dia mengutuk Dini kaw-kaw.
Orang kata, tak kenal maka tak cinta. Bila dah kenal mulalah suka. Ardini tak mahu, tapi Ajad tetap nak juga. Tatkala Ardini dah boleh terima, Ajad pula tunjuk perangai dia. Bermulut manis dengan semua wanita buat Ardini curiga.

Tapi, Ajad kata.. hati dia hanya untuk Ardini. Cuma Ardini yang suka buat kesimpulan sendiri. Jadinya, nak salahkan siapa?





Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

1 comment:

NJihe.am said...

Salam singgah, berminat sponsor giveaway? klik sini: http://studioous.blogspot.com/2015/01/sponsor-1st-segmen-kerjaya-blogger-ipt.html , Nak join pun boleh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...