Monday, February 18, 2013

Hari ini…


Hari ni? apa pula tajuk ni? pasti banyak yang tertanya-tanya, bukan? Hari ni, hmmm? Ahhhaahh…cerita ni bermula masa saya di class pelajaran biology ( lab) , masa tu saya dan kawan-kawan saya( saya akan guna perkataan kami ye? ). Masa  tu kami ada experiment dan mesti bergroup  kan? Dan saya sendiri pun tak berapa pasti sama ada saya ikut  group siapa kan? Jadi saya Tanya cikgu," teacher, which group I must be, with Fazirah and Iman’s group, previous group?” . lepas tu cikgu pun cakap “ no with Jonishah group.” Nak tahu apa yang peliknya..?

Masa first experiment, cikgu group kan aku sama Hakim’s group . Kali kedua experiment, saya bergroup sama Majidah dan Hazwan ‘s group. Kali ketiga, saya bergroup bersama Iman dan Fazirah’s group dan hari ni saya bergroup bersama Syakirah dan Joanishah seperti yang saya jelaskan diatas…

Perkara yang saya tertanya-tanya ialah: 
Saya tahu saya tidak boleh satu group sama adek saya. Bila masanya saya ada boleh ada  group yang permanent? Setiap kali buat experiment, pasti saya bertukar-tukar group. Hari ni di sini esoknya saya di group lain pula. Itulah kawan saya cakap Marsya namanya , cakap muka saya ni ada dimana-mana group …^^

Perkara yang kedua yang terjadi ialah masa saya ke kantin. Hari ni memang lewat saya ke kantin, pukul 10. 15 pagi. Dalam fikiran saya cakap ‘ pasti banyak orang sudah ni.’ Memang waktu macam tu, pasti penuh dan riuh kantin sekolah dibuatnya,,macam mahu roboh je.. rupanya tak ada seorang pun. Apabila sampai di  depan kantin sekolah, penjual disana ketawa dan cakap , “ahh , datang pun orang yang cakap autie ni.?. Lepas tu penjual tu cakap, ‘ lain kali jangan panggil autie lagi, panggil kakak..’. 

Sebab kenapa saya panggil autie? 
  • Memang saya tak biasa panggil seseoarng dengan panggilan KAKAK
  • Saya tak kenal dan rapat langsung
  • Perkataan ‘KAKAK’ hanya saya guna untuk kakak kandung atau angkat aje
  • Walaupun saya ada kakak tapir saya tak pernah panggil pakai panggil ‘KAKAK’. Saya pakai guna nama panggilan nya…


Hari ini juga, saya sangat gembira dapat hadiah dari salah seorang blogger. Menang GA dan beliau salah seorang sponsor…TERIMA KASIH untuk hadiahnya ( pendrive 16GB) ^^ . Suka sangat dan saya tak sangka hadiahnya datang dengan cepat dari tarikh yang saya duga. Terima kasih sekali lagi….


Kalau belum lihat hadiah yang saya menangi, boleh lah klik DISINI. Satu klik, satu sayang dari saya...hehe <3 kalau suka, boleh lah like dan share entry ni...





Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters