Saturday, January 4, 2014

Novel terbitan fajar pakeer JANUARI 2014



Tajuk: SESEORANG UNTUK DINIKAHI
Penulis: RATU BULAN

Sinopsis:
Jatuh cinta. Bercinta. Putus cinta. Bercinta kembali.

Itu sudah jadi rutin hidup Nur Arissa. Walaupun sudah banyak kali dikecewakan, tetapi dia tidak pernah membenci cinta atau menutup pintu hatinya. Dia tetap memburu cinta sejati kerana dia percaya, selagi ada usaha, dia tentu akan bertemu dengan cinta sejati. Namun, tanpa diduga, dia terjatuh cinta dengan sahabatnya sendiri, Nazwan Syah. 

Cinta perlu dicari. Nak cari cinta kita perlu ada usaha. Macam mana nak berusaha? Itulah yang dikatakan memburu cinta. - Arissa. 

Nazwan Syah bukan lelaki yang mudah untuk mencintai seseorang. Biarpun dia rapat dan baik dengan Arissa, tetapi itu bukan modal untuk Arissa memikat Nazwan. Apatah lagi cintanya itu sering ditentang oleh dua orang kawan mereka, Luqman dan Sarah, yang licik mengatur rancangan jahat mereka. Namun, Arissa tidak peduli. Dia terus melamar Nazwan sebagai kekasihnya. 

“Nazwan, jom kita dating,” ujar Arissa tanpa berkias-kias lagi.
“Jangan setuju, Nazwan. Dia dah gila,” ujar Luqman mendesak Nazwan menolak. 
“Jomlah dating,” ujar Arissa dengan manja separuh gedik. 
“Okey,” jawab Nazwan pendek. 
“What?” Sarah dan Luqman memandang Nazwan. 
“Yes!” sorak Arissa gembira. 

Namun, Nazwan tidak pernah serius. Setelah berlaku suatu insiden, kedua-dua keluarga berpakat hendak mengikat mereka berdua dengan tali pertunangan. Ketika pertunangan itu berlangsung, Nazwan mengambil keputusan melarikan diri ke luar negara. Kecewa memang kecewa, tetapi Arissa tetap menjalani kehidupannya tanpa Nazwan di sisi. 

Dua tahun berlalu, ketika hati semakin sembuh, muncul Mr. Iphone yang menceriakan hari-harinya. Dalam masa yang sama juga, Nazwan muncul semula dalam hidupnya. Mampukah cinta lama berputik kembali? Dan, apa yang Nazwan sembunyikan daripada Arissa selama ini?


Indah Lara aka Lara Alisya ,seorang penulis novel cinta yang tak 
popular , tetapi mempunyai 'hater' yang tegar bernama indah water .
kehidupan indah Lara Huru-Hara apabila dia kerap menerima e-mel kritikan daripada indah water yang boleh 'membunuh' semangatnya untuk terus menulis.

Indah water, individu misteri yang mempertikaikan setiap karya indah Lara. Dia menyampah Sungguh dengan watak hero ciptaan indah Lara yang terlampau kacak dan romantik . katanya , indah lara tidak berpijak di bumi yang nyata. Lelaki sebegitu memang tak wujud di dunia. Semuanya hanya khayalan .

indah Lara rasa tercabar. Dia yakin lelaki kacak dan romantik memang wujud . Dia akan terus mencari prince charming dan akan buktikan kepada indah water bahawa dia boleh dapatkan lelaki yang romantik seperti yang digambarkan dalam novelnya. sehingga dia bertemu dengan sam , lelaki 
yang cukup sempurna di matanya. Lelaki yang membuatkan dia mengalami penyakit.... jatuh cinta pandang pertama ! 

Tetapi , benarkan sam itu prince charming yang dicari selama ini ? Apakah krateria prince charming ? 
Dapatkah indah Lara menjadi penulis yang Berjaya ? Berjayakah dia berdepan dengan pembaca dan pengkritik yang cuba hendak menjatuhkannya ? Dan yang paling penting ... siapakah indah water ? Kenapa indah water membenci indah Lara ? adakah indah water itu prince charming yang dicari ? 



Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters