Monday, January 27, 2014

PROMO BUKU BARU BY RATU BULAN


Prince Charming

Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

“Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Antara Rezza, Fiq, Nazrul, Hayrul dan Najmi, siapakah Prince Charming yang sebenar? Atau, bukan dalam kalangan mereka? Ada apa dengan Carta Prince Charming? Siapa yang membuatnya? Apakah misteri di sebaliknya? Benarkah sumpahan itu benar?


HIKAYAT CINTA 

Apy Elina, wanita yang menyimpan cita-cita tinggi untuk memimpin pasukan bola keranjang suatu hari nanti. Apabila cita-citanya itu direstui oleh ibunya, dia mengambil keputusan nekad untuk berhijrah ke Kuala Lumpur. Akan tetapi, terdapat halangan yang perlu ditempuhi.

“Aku tak sangka, nak cari kerja lebih susah daripada cari calon suami. Dan aku tak tahu apa kena-mengena dengan umur 25 tahun dengan kerja yang ditawarkan. Mungkin aku berusia 25 tahun, tapi itu tak bermakna aku dah tua. Angka tak bermakna apa-apa!”

Orang kata, jikalau ada usaha, di situ akan ada jalan. Akhirnya, dalam masa yang singkat, Apy Elina berjaya mencapai apa yang dihajati apabila The Legend menawarkan jawatan jurulatih kepadanya. Dia sangka, cerah sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Kemunculan Adam Alexander dalam hidupnya benar-benar menguji kebolehannya memimpin The Legend.

“Mak cik, aku tak perlukan nasihat kau. Tak ada apa yang boleh halang aku daripada terus main bola keranjang.”

Demi cita-citanya, dia perlu jinakkan Adam Alexander, walaupun dipanggil mak cik. Misinya tidak semudah yang disangka apabila Adam Alexander mewujudkan tembok yang tinggi, yang sukar untuk dipecahkan dari luar. Bermula pada itu, dia mula mengenali lelaki itu secara dekat dan tanpa disedari lelaki itu berjaya mencuri hatinya. Antara cita-cita dan cinta, manakah yang menjadi pilihannya? Dan, mungkinkah Adakah Adam Alexander membalas cinta mak cik sepertinya?

Seseorang Untuk Dinikahi

Jatuh cinta. Bercinta. Putus cinta. Bercinta kembali.

Itu sudah jadi rutin hidup Nur Arissa. Walaupun sudah banyak kali dikecewakan, tetapi dia tidak pernah membenci cinta atau menutup pintu hatinya. Dia tetap memburu cinta sejati kerana dia percaya, selagi ada usaha, dia tentu akan bertemu dengan cinta sejati. Namun, tanpa diduga, dia terjatuh cinta dengan sahabatnya sendiri, Nazwan Syah.

Cinta perlu dicari. Nak cari cinta kita perlu ada usaha. Macam mana nak berusaha? Itulah yang dikatakan memburu cinta. - Arissa.

Nazwan Syah bukan lelaki yang mudah untuk mencintai seseorang. Biarpun dia rapat dan baik dengan Arissa, tetapi itu bukan modal untuk Arissa memikat Nazwan. Apatah lagi cintanya itu sering ditentang oleh dua orang kawan mereka, Luqman dan Sarah, yang licik mengatur rancangan jahat mereka. Namun, Arissa tidak peduli. Dia terus melamar Nazwan sebagai kekasihnya.

“Nazwan, jom kita dating,” ujar Arissa tanpa berkias-kias lagi.
“Jangan setuju, Nazwan. Dia dah gila,” ujar Luqman mendesak Nazwan menolak.
“Jomlah dating,” ujar Arissa dengan manja separuh gedik.
“Okey,” jawab Nazwan pendek.
“What?” Sarah dan Luqman memandang Nazwan.
“Yes!” sorak Arissa gembira


Sudah baca Harap balas ye. Love you more.

1 comment:

cart kartika said...

wah.. suka baca novel ye.. =)

ika singgah petang sini..

http://cartiecacloset.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...